انواع لینک + معنا هر کدام برای گوگل
انواع مختلف لینک وجود دارند که هر کدام از آنها برای گوگل معنا و مفهومی خاصی دارند. شناخت و استفاده صحیح از انواع لینک می تواند تاثیرات مستقیمی روی سئو سایت شما ایفا کند. در ادامه می توانید پنج نوع اصلی لینک ها را مشاهده کنید.
- ugc
- sponsor
- nofollw
- follow
- utm
لینک چیست؟
لینک به هر متنی که قابل کلیک باشد گفته می شود. البته قابل کلیک بودن باید با تگ a صورت گرفته باشد. مثلا متنی که با کلیک روی آن به یک آدرس دیگر ریدایرکت می شویم بدون اینکه تگ a وجود داشته باشد لینک به حساب نمی آید.
منظور از انواع لینک چیست؟
منظور از انواع لینک انواع مختلف value یا مقداری است که داخل صفت rel تگ a قرار می گیرد. اگر کمی با html آشنایی داشته باشید به سادگی متوجه این موضوع هستید.
مثل وقتی از لینک nofollow صحبت می شود منظور تگ زیر است:
<a href="https://raedamouz.ir" rel="nofollow">raedamouz.ir</a>
انواع مختلف لینک از نظر ظاهری هیچ تفاوتی ندارند و تنها در معنا و مفهوم متفاوتند.
انواع لینک
در ادامه این آموزش از رعد آموز به معرفی انواع لینک، معنای هر کدام برای گوگل، مواردی که کاربرد دارند و ترفند های ناب در این واره می پردازیم.
لینک ugc
در برخی از سایت ها امکان قرار دادن لینک در بخش کامنت ها و انتشار نوشته از سمت کاربر وجود دارد. در این اوضاع برای اینکه به گوگل بفهمانیم کاربران این لینک های را منتشر کردند از ugc استفاده می کنیم.
با استفاده از این مقدار در صفت rel گوگل آن لینک را به حالت اسپم مانند می شناسد و دیگر نگرانی از بابت نخواهید داشت.
مثالی از این نوع لینک:
<a href="https://raedamouz.ir" rel="ugc">raedamouz.ir</a>
لینک sponsor
همانطور که از اسم این نوع لینک مشخص است برای لینک های تبلغاتی مورد استفاده قرار می گیرد.
لینک تبلیغاتی چیست؟
لینک های تبلیغاتی لینک هایی هستند که در اضای دریاف مبلغ مشخصی به صورت ماهانه یا هر دوره زمانی دیگر در قسمت های مختلف سایت قرار می گیرند.
زمانی که از این لینک استفاده کنید گوگل متوجه می شود که این لینک ها حالت تبلیغاتی دارند و تاثیراتی منفی را که ممکن است از قرار دادن مقدار بالای لینک خارجی در سایتتان به وجود بیاید را تاحدی خنثی کند. البته نه اینکه سایتتان را به مزرعه لینک تبدیل کنید و فکر کنید اگر از این مقدار برای rel استفاده کنید تاثیر منفی نخواهد داشت.
نکته! نکته!
البته دقت کنید که در رپورتاژ هایی که در سایتتان منتشر می کنید برای لینکه این مقدار را تعریف نکنید چون به عنوان کلاهبدار شناخته می شوید.
مثال از لینک sponsor:
<a href="https://raedamouz.ir" rel="sponsored">raedamouz.ir</a>
لینک follow
ساده ترین نوع لینک follow است.
این نوع لینک از انواع لینک به گوگل می گوید که قدرت این صفحه من را به یو آر الی که به آن لینک داده ام منتقل کن. به زبان دیگر خزنده های گوگل این نوع لینک ها را دنبال می کنند.
در صورتی که هیچ مقدار برای rel یک لینک تعریف نکنید مرورگر آن را follow در نظر می گیرد. یعنی دو مثال زیر به عنوان لینک فالوو شناخته می شوند.
<a href="https://raedamouz.ir" rel="dofollow">raedamouz.ir</a>
بدون صفت rel
<a href="https://raedamouz.ir">raedamouz.ir</a>
نکته! نکته!
اگر رپورتاژ منتشر می کنید باید دقت کنید که بیشتر لینک هایی که استفاده می کنید از این نوع باشند. دقت کنید بیشتر نه همه
لینک nofollow
زمانی که از این لینک استفاده شود یعنی به گوگل گفته ایم این لینک به تو هیچ ربطی ندارد. اما متاسفانه گوگل کمی فضول است و بی توجه از کنار آن رد نمی شود و تاثیراتی روی سئو سایتی که به آن لینک داده اید و روی صفحه ای که این لینک در آن وجود دارد تاثیر می گذارد.
لینک nofollow متضاد لینک follow است.
مثال از این نوع از انواع لینک:
<a href="https://raedamouz.ir" rel="nofollow">raedamouz.ir</a>
استفاده از تمامی انواع لینک – ۱
یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که آیا امکان دارد از چند مقدار rel برای یک لینک استفاده کرد؟
جواب بله است مثلا شما می توانید لینکی به صورت زیر داشته باشید:
] <a href="https://raedamouz.ir" rel="nofollow sponsored ugc">raedamouz.ir</a>
جوری که گوگل لینک بالا را متوجه می شود.
این لینک یک لینک تبلیغاتی است که توسط کاربر منتشر شده و به من ربطی ندارد.
یک نکته!
شما نمی توانید از انواع لینک follow و nofollow با هم استفاده کنیم.
یک نکته ناب در مورد با انواع لینک
در بک لینک سازی یا در لینک های رپورتاژ هایی که منتشر می کنید سعی کنید در بعضی اوقات از لینک nofollow جهت طبیعی سازی روند لینکسازی استفاده کنید. نسبتی مثل :
۱۰ به ۹۰
یا ۵ به ۹۵
داشته باشند. صرفا استفاده از این اعداد برای درک بهتر شما بود و هیچ عدد خاصی وجود ندارد و مزمون اصلی این است که در کنار لینک های follow که استفاده می کنید کمی هم از لینک nofollow استفاده کنید.
نوع پنجم لینک utm
یکی نوع دیگر از انواع لینک هم وجود دارد که با چهارتای قبلی کمی متفاوت است. و بهتر است به آن بگوییم انواع url
در این نوع لینک تکه کدی به ادامه لینک اضافه می شود. این کد برای دریاف یکسری اطلاعات مثل تعداد ورودی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این اطلاعات بیشتر از طریق گوگل آنالیتیکس به دست می آیند.
یک مثال از تگ زیر
<a href="https://raedamouz.ir/?redirectby=pedram">raedamouz.ir</a>
حرف آخر انواع لینک
در این آموزش به صورت کامل تمامی نکاتی که در مورد با انواع لینک وجود داشت را برای شما شرح دادیم و نکات ناب و کارآمدی را خدمت شما ارائه دادیم.
حتما متوجه تاثیر بالای انواع لینک در سئو سایتتان شده اید. از همین رو دقت کافی را در این واره داشته باشید. اگر سوالی در مورد با این آموزش وجود داشت در قسمت نظرات مطرح کنید معمولا در کمتر از ۲ الی ۳ ساعت پاسخ داده می شود. البته نه اینکه ساعت ۳ نصف شب سوال بپرسیدا ;) .
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
سئو تکنیکال
427 بازدید
-
انواع سئو سایت | کاربرد انواع سئو | بهترین نوع سئو
450 بازدید
-
درآمد سئوکار ها در سال ۱۴۰۱ (دلاری/تومانی)💰
732 بازدید
-
سئو کار کیست؟ چه وظایفی دارد؟ + چگونه سئو کار شویم؟
673 بازدید
-
بک لینک چیست؟ | بک لینک سایت شما را نابود می کند!
579 بازدید
-
هاست لینوکس چیست | توضیحات جامع
624 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید